12 januari 2014

Het leven van een huismus

Uit verveling in de trein ben ik vandaag maar met het boek "De Hobbit" begonnen. Mijn vriend had het gekocht in een boekenzaak in Oldenzaal. Ik dacht, ik probeer het maar. De eerste 2 films heb ik al in de bioscoop gezien. Nu wilde ik ook het boek lezen zodat ik me mentaal kon voorbereiden op het laatste deel van het verhaal. En sowieso om te kijken of de films enigzins aansluit op het originele verhaal. Ik ben net klaar met hoofdstuk 1 en het is tot nu toe haast hetzelfde als de film. Toch geeft een boek mij een rustgevend en haast beschermend gevoel. Dat als ik in een boek "verdwijn" ik als het ware in het verhaal verdrink. Dit heb ik bij haast elk boek.

Maar goed, het is niet goed van me om dingen niet af te maken. Ik ga van boek naar boek. Ik heb nog een Engels boek liggen, maar school gaat voor zeg ik altijd. En tja, als ik in de trein dan niks te doen heb en er is een boek. Nou, dan moet ik toch wel proberen, toch?

Wat betreft "De Hobbit" en het hoofdkarakter Bilbo Baggings heb ik wel wat weg van hem. Bilbo en eigenlijk alle Hobbits zijn van mening dat thuis zijn heerlijk is. Lekker knus, gezellig met kopje thee erbij. Een zogenaamde "huismus" zou Bilbo, maar ook ik zijn. Deze term krijg ik wel vaker te horen van een goede vriendin die vaker uit is dan thuis heb ik soms het idee.
Een keer leuk uitgaan, al is het naar de bioscoop of naar een verjaardagsfeestje is niet erg. Helemaal niet zelfs, ik geniet ervan. Nou ja, of elk verjaardagsfeestje een hit kan zijn? Ik heb vaak de neiging om te gaan spelen met huisdieren die aanwezig zijn (mijn voorkeur gaat uit naar katten). Maar partyhardy heel de nacht te gaan dansen in een club is niks voor mij. Nee, dan liever op de bank met een biertje of een wijntje. Of gewoon een lekkere kop thee. Netflix aan, haken, breien, boek lezen, kom maar op.

Ja, ik ben een echte huismus. En ik ben er wel trots op :) 

Geen opmerkingen:

Grow Your Own Drugs

Als je van tuinieren en zelf middeltjes maken houdt dan is dit echt iets voor je. Ik hou van de eenvoud van al de remedies. Ik vind het o...