31 januari 2014

Rocky Road Rocks!


Ik zag dit heerlijke recept voor het eerst op tv bij het programma van Nigella Lawson. Hoe zij dat doet, zo makkelijke recepten. Ongelooflijk! Vandaar dat ik haar boek "Nigella Lawson express" nog op mijn verlanglijstje heb staan. heerlijke snelle recepten en super makkelijk!

Ik heb dus de Rocky Road gemaakt. Een recept waar je U tegen zegt. Letterlijk. Zoetter kan volgens mij niet.

Wat heb je nodig?

100 gram Hazelnoten
100 gram mini marshmallows > ik heb gewone marshmallows in vieren gesneden.
600 gram melkchocolade.

Ik heb mijn Rocky road recept lekker makkelijk gemaakt. Er zijn veel verschillende variaties op! Zoals Cookie Cottage bijvoorbeeld heeft.

Ten eerste breek je de stukken chocolade in kleinere stukken op zodat het makkelijk in een schaal past. De schaal laat je au-bain marie met de chocolade pruttelen.
Au-bain marie is een schaal met bijvoorbeeld chocolade op een pan met kokend water staan. Dankzij de stoom van het kokende water begint de chocolade te smelten.
Au-bain Marie methode
 Ondertussen de mini marshmallows en de hazelnoten bij elkaar in een beslagkom voegen.
Als je de gewone marshmallows hebt dan kun je de marshmallows in vieren delen.

Als de chocolade helemaal gesmolten is giet je het bij de hazelnoten en de marshmallows. Mix deze goed door elkaar zodat alles bedekt is.

Pak een brownieblik of een ovenschaal en leg hier bakpapier in. Als je dit niet doet dan plakt het aan het blik vast. Ikzelf heb een ovenschaal met bakpapier gebruikt.
Giet de mix van hazelnoten, marshmallows en chocolade in het blik of ovenschaal.

Laat het daarna afkoelen, het liefst in de koelkast.

Hak het in stukjes en je bent klaar!




Geen opmerkingen:

Grow Your Own Drugs

Als je van tuinieren en zelf middeltjes maken houdt dan is dit echt iets voor je. Ik hou van de eenvoud van al de remedies. Ik vind het o...