15 november 2014

Puur Natuur

Al meerdere keren heb ik brood gemaakt. Zonder broodbakmachine, helemaal met de hand. Zwoegen, kneden en wachten totdat het brood rijst.
Al een hele tijd daarvoor hebben mijn handen telkens zo gejeukt om zelf iets te maken. De AH broodmix, ook al hoort die in de broodbakmachine, is zeer handig om te gebruiken. Die heb je in allerlei soorten, tarwe, donker en mais. Nadat ik  die ene keer met de AH broodmix een heerlijk brood gemaakt heb wilde ik iets anders. Ik had al een tijdje mijn oog op het kant en klare recept van Jamie Olver uit "Happy Days with the Naked chef". Een geweldig recept die je altijd naar wens kan aanpassen met kruiden zodat het net iets anders is.

Het was voor mij een echte uitdaging want met een klein confectieoventje een brood bakken... past het er wel in en is het oventje (rond!) wel krachtig genoeg? Maar het was geen probleem. Klein en krachtig ding dat het is!

Mijn nieuwe uitdaging: Tijgerbrood maken


Zelfgemaakt maanzaadbrood


Geen opmerkingen:

Grow Your Own Drugs

Als je van tuinieren en zelf middeltjes maken houdt dan is dit echt iets voor je. Ik hou van de eenvoud van al de remedies. Ik vind het o...