31 januari 2014

Armgebreide sjaal

Een tijdje geleden was ik aan het snuffelen in het kleine handwerkwinkeltje in het wijkcentrum. Ik kan er nog niet met mijn hoofd bij dat ik maar 5 minuten van zo'n leuke winkel vandaan woon! Ik had via een filmpje op Facebook de smaak te pakken qua inspiratie. Ik wist wat ik wilde gaan doen armbreien. Jaja, armbreien. Je gebruikt je armen als breinaalden en zo maak je erg snel een sjaal.

Nou ja, snel.. Ik wilde natuurlijk perse een goede en perfecte sjaal. En elke keer, want ja ik heb het 3  keren uitgehaald, ging het afkanten verkeerd. Pas de allerlaatste keer toen ik heel voorzichtig te werk ging met afkanten lukte het me om het enigzins netjes af te kanten. Zie je, ik ben nogal een perfectionist. Naja, vooral eigenlijk als ik kleine precieze werkjes moet doen.

Hieronder foto's van mijn sjaal die ik heb gebreid met Scheepjeswol Ambiance








Ik heb de sjaal gebreid aan de hand van de duidelijke uitleg van dit prachtige filmpje van "Handwerkles".

Origineel kreeg ik het idee van een filmpje via de webshop Pera en Pasha



Geen opmerkingen:

Grow Your Own Drugs

Als je van tuinieren en zelf middeltjes maken houdt dan is dit echt iets voor je. Ik hou van de eenvoud van al de remedies. Ik vind het o...